Artículos (52) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2019

  1. Analyzing the usability of the WYRED Platform with undergraduate students to improve its features

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 455-468

  2. Análisis de las estrategias de lectura de estudiantes sordos con y sin implante coclear en función de sus habilidades lingüísticas, ortográficas y fonológicas

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 33, pp. 161-162

  3. Attitude and Learning Approaches in the Study of General Didactics. A Multivariate Analysis.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2

  4. Break the walls! Second-Order barriers and the acceptance of mLearning by first-year pre-service teachers

    Computers in Human Behavior, Vol. 95, pp. 158-167

  5. Cultural values and technology adoption: A model comparison with university teachers from China and Spain

    Computers and Education, Vol. 133, pp. 69-81

  6. Detección de necesidades en las líneas de trabajo de entidades del tercer sector para mujeres desempleadas en situación de exclusión social

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 34

  7. Determinant quality factors in the practical training of education students

    Ensaio, Vol. 27, Núm. 105, pp. 817-838

  8. Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R

    Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238

  9. Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263

  10. Engagement in the course of programming in higher education through the use of gamification

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 583-597

  11. Estudiantes de Magisterio practican en la Universidad con escolares de 3-6 años

    Revista Prácticum, Vol. 4, Núm. 1, pp. 70-96

  12. Estudio sobre la formación de futuros docentes en estrategias de comprensión lectora y expresión escrita

    Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 45, Núm. 1

  13. Evaluación de las competencias digitales sobre seguridad de los estudiantes de Educación Básica

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 61

  14. Evaluación de las estrategias de comprensión lectora de la formación inicial de maestros: Influencia del momento formativo y del formato textual sobre el producto-resumen

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 3, pp. 431-451

  15. Exemplification of mixed methodology for the analysis of the use of blended learning environments amongst university teachers

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. 33, pp. 16-31

  16. Explanatory factors as predictors of academic achievement in PISA tests. An analysis of the moderating effect of gender

    International Journal of Educational Research, Vol. 96, pp. 111-119

  17. Exploring the unknown: The effect of resistance to change and attachment on mobile adoption among secondary pre-service teachers

    British Journal of Educational Technology, Vol. 50, Núm. 5, pp. 2433-2449

  18. Field trips and other teaching resources in natural and social sciences: Educational implications from past experiences in spanish primary school

    History of Education and Children's Literature, Vol. 14, Núm. 1, pp. 779-798

  19. Fortaleciendo habilidades de pensamiento computacional en Educación Infantil: Experiencia de aprendizaje mediante interfaces tangible y gráfica

    RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 18, Núm. 2, pp. 133-150

  20. Grupo GRIAL

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 33-48