Articles (52) Publications in which a researcher has participated

2019

  1. Analyzing the usability of the WYRED Platform with undergraduate students to improve its features

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 455-468

  2. Análisis de las estrategias de lectura de estudiantes sordos con y sin implante coclear en función de sus habilidades lingüísticas, ortográficas y fonológicas

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 33, pp. 161-162

  3. Attitude and Learning Approaches in the Study of General Didactics. A Multivariate Analysis.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2

  4. Break the walls! Second-Order barriers and the acceptance of mLearning by first-year pre-service teachers

    Computers in Human Behavior, Vol. 95, pp. 158-167

  5. Cultural values and technology adoption: A model comparison with university teachers from China and Spain

    Computers and Education, Vol. 133, pp. 69-81

  6. Detección de necesidades en las líneas de trabajo de entidades del tercer sector para mujeres desempleadas en situación de exclusión social

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 34

  7. Determinant quality factors in the practical training of education students

    Ensaio, Vol. 27, Núm. 105, pp. 817-838

  8. Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R

    Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238

  9. Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263

  10. Engagement in the course of programming in higher education through the use of gamification

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 583-597

  11. Estudiantes de Magisterio practican en la Universidad con escolares de 3-6 años

    Revista Prácticum, Vol. 4, Núm. 1, pp. 70-96

  12. Estudio sobre la formación de futuros docentes en estrategias de comprensión lectora y expresión escrita

    Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 45, Núm. 1

  13. Evaluación de las competencias digitales sobre seguridad de los estudiantes de Educación Básica

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 61

  14. Evaluación de las estrategias de comprensión lectora de la formación inicial de maestros: Influencia del momento formativo y del formato textual sobre el producto-resumen

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 3, pp. 431-451

  15. Exemplification of mixed methodology for the analysis of the use of blended learning environments amongst university teachers

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. 33, pp. 16-31

  16. Explanatory factors as predictors of academic achievement in PISA tests. An analysis of the moderating effect of gender

    International Journal of Educational Research, Vol. 96, pp. 111-119

  17. Exploring the unknown: The effect of resistance to change and attachment on mobile adoption among secondary pre-service teachers

    British Journal of Educational Technology, Vol. 50, Núm. 5, pp. 2433-2449

  18. Field trips and other teaching resources in natural and social sciences: Educational implications from past experiences in spanish primary school

    History of Education and Children's Literature, Vol. 14, Núm. 1, pp. 779-798

  19. Fortaleciendo habilidades de pensamiento computacional en Educación Infantil: Experiencia de aprendizaje mediante interfaces tangible y gráfica

    RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 18, Núm. 2, pp. 133-150

  20. Grupo GRIAL

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 33-48