Département
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Articles (53) Publications auxquelles un chercheur a participé
2019
-
Analyzing the usability of the WYRED Platform with undergraduate students to improve its features
Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 455-468
-
Análisis de las estrategias de lectura de estudiantes sordos con y sin implante coclear en función de sus habilidades lingüísticas, ortográficas y fonológicas
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 33, pp. 161-162
-
Attitude and Learning Approaches in the Study of General Didactics. A Multivariate Analysis.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2
-
Break the walls! Second-Order barriers and the acceptance of mLearning by first-year pre-service teachers
Computers in Human Behavior, Vol. 95, pp. 158-167
-
Cultural values and technology adoption: A model comparison with university teachers from China and Spain
Computers and Education, Vol. 133, pp. 69-81
-
Detección de necesidades en las líneas de trabajo de entidades del tercer sector para mujeres desempleadas en situación de exclusión social
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 34
-
Determinant quality factors in the practical training of education students
Ensaio, Vol. 27, Núm. 105, pp. 817-838
-
Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238
-
Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263
-
Engagement in the course of programming in higher education through the use of gamification
Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 583-597
-
Estudiantes de Magisterio practican en la Universidad con escolares de 3-6 años
Revista Prácticum, Vol. 4, Núm. 1, pp. 70-96
-
Estudio sobre la formación de futuros docentes en estrategias de comprensión lectora y expresión escrita
Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 45, Núm. 1
-
Evaluación de las competencias digitales sobre seguridad de los estudiantes de Educación Básica
RED: revista de educación a distancia, Vol. 19, Núm. 61
-
Evaluación de las estrategias de comprensión lectora de la formación inicial de maestros: Influencia del momento formativo y del formato textual sobre el producto-resumen
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 3, pp. 431-451
-
Exemplification of mixed methodology for the analysis of the use of blended learning environments amongst university teachers
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. 33, pp. 16-31
-
Explanatory factors as predictors of academic achievement in PISA tests. An analysis of the moderating effect of gender
International Journal of Educational Research, Vol. 96, pp. 111-119
-
Exploring the unknown: The effect of resistance to change and attachment on mobile adoption among secondary pre-service teachers
British Journal of Educational Technology, Vol. 50, Núm. 5, pp. 2433-2449
-
Field trips and other teaching resources in natural and social sciences: Educational implications from past experiences in spanish primary school
History of Education and Children's Literature, Vol. 14, Núm. 1, pp. 779-798
-
Fortaleciendo habilidades de pensamiento computacional en Educación Infantil: Experiencia de aprendizaje mediante interfaces tangible y gráfica
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 18, Núm. 2, pp. 133-150
-
Grupo GRIAL
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 33-48