Articles (11) Publications auxquelles un chercheur a participé

2016

  1. Aspiraciones y conocimientos: ¿cómo explicar que la innovación educativa resulte decepcionante? El caso de la comprensión lectora

    Álabe: Revista de Investigación sobre Lectura y Escritura, Núm. 13

  2. Desarrollo del lenguaje y preparación para la lectura en Educación Infantil

    Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, Núm. 366, pp. 66-71

  3. Efectos de la intervención en conciencia morfológica sobre la lectura, escritura y comprensión: meta-análisis

    Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 1, pp. 60-71

  4. Effects of a voice recognition system on phonological awareness and reading skills in Spanish preschool children

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 3, Núm. 2, pp. 131-139

  5. Humanizando la vejez y el envejecimiento con educación emocional

    Atenas, Vol. 2, Núm. 34, pp. 68-80

  6. Interpreting survey questions about sexual aggression in cross-cultural research: A qualitative study with young adults from nine european Countries

    Sexuality and Culture, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1-23

  7. Measurement of the severity of disability in community-dwelling adults and older adults: Interval-level measures for accurate comparisons in large survey data sets

    BMJ Open, Vol. 6, Núm. 9

  8. Novices' need for exploration: Effects of goal specificity on hypertext navigation and comprehension

    Computers in Human Behavior, Vol. 60, pp. 121-130

  9. Registered Replication Report: Study 1 From Finkel, Rusbult, Kumashiro, & Hannon (2002)

    Perspectives on Psychological Science, Vol. 11, Núm. 5, pp. 750-764

  10. Resolución de problemas aritméticos verbales ¿Se resuelven mejor si se presentan como problemas auténticos?

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 39, Núm. 2, pp. 364-379

  11. The Social Anxiety Questionnaire for Children: Cross-Cultural Assessment with a New Self-Report Measure

    Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, Vol. 38, Núm. 4, pp. 695-709