Departamento
DIDÁCTICA DE LAS MATEMÁTICAS Y DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Publicaciones (76) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
A MOOC on climate change mitigation and adaptation for Spanish primary and secondary teachers: education as a tool for increased action by Spanish-speaking students worldwide
Conference Proceedings of Adaptation Futures 2018 (University of Cape Town Libraries), pp. 176-179
-
A note on hierarchy of universal relations for neutron stars in terms of multipole moments
Classical and Quantum Gravity, Vol. 36, Núm. 14
-
A reliability prediction method of novel grey model and its error analysis
International Journal of Performability Engineering, Vol. 15, Núm. 9, pp. 2373-2381
-
A sustainable solution for electricity crisis in Pakistan: opportunities, barriers, and policy implications for 100% renewable energy
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 26, Núm. 29, pp. 29687-29703
-
A view on teaching/learning science in the big data era: NGS-NGS-NGS-the next generation sequencing-in the next generation science-for the next generation society
Mol: boletín de la Sociedad de Ciencias de Galicia, Núm. 19, pp. 36-48
-
An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 11
-
Analysis of barriers to the adoption of cleaner energy technologies in Pakistan using Modified Delphi and Fuzzy Analytical Hierarchy Process
Journal of Cleaner Production, Vol. 235, pp. 1037-1050
-
Analysis of the airborne fungal spores present in the atmosphere of Salamanca (MW Spain): a preliminary survey
Aerobiologia, Vol. 35, Núm. 3, pp. 447-462
-
Análisis de la interacción de maestros cuando resuelven problemas realistas conjuntamente con sus alumnos en aulas de primaria, teniendo en cuenta su experiencia docente
Uni-pluriversidad, Vol. 19, Núm. 2, pp. 40-59
-
Análisis de la interacción profesor alumnos cuando resuelven problemas realistas en el aula
XV CIAEM: Conferencia Interamericana de Educación Matemática
-
Análisis de la interacción profesor-alumnos cuando resuelven conjuntamente problemas realistas en aulas de secundaria
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Análisis de las reflexiones de estudiantes del máster en formacióndel profesorado de matemáticas de educación secundariaobligatoria y bachillerato sobre su motivación hacia la enseñanza
XV CIAEM: Conferencia Interamericana de Educación Matemática
-
Análisis del valor predictivo de las emociones en el aprendizaje de biología de maestros en formación inicial
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo: 2019
-
Aplicación del aprendizaje basado en problemas (ABP)en la educación superior: diseño de un itinerario didácticoen el Campus Viriato (USAL, Zamora)
VII Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 143-154
-
Aspectos de la dimensión afectiva del alumnado sobre los que inciden las salidas al medio natural según los profesores en formación
Nuevos retos en la enseñanza de las ciencias (Educación Editora), pp. 229-234
-
Assessing the solar PV power project site selection in Pakistan: based on AHP-fuzzy VIKOR approach
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 26, Núm. 29, pp. 30286-30302
-
Binary systems of recoiling extreme Kerr black holes
Physics Letters, Section B: Nuclear, Elementary Particle and High-Energy Physics, Vol. 795, pp. 561-568
-
Black hole-naked singularity dualism and the repulsion of two Kerr black holes due to spin-spin interaction
Physics Letters, Section B: Nuclear, Elementary Particle and High-Energy Physics, Vol. 791, pp. 26-29
-
Calcification and latitudinal distribution of extant coccolithophores across the Drake Passage during late austral summer 2016
Biogeosciences, Vol. 16, Núm. 19, pp. 3679-3702
-
Cambio de la perspectiva de marca (marca líder vs. Marca blanca) en alumnos universitarios
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 975-983