Artículos (77) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. A tutorial for meta-analysis of diagnostic tests for low-prevalence diseases: Bayesian models and software

    Methodology, Vol. 16, Núm. 3, pp. 258-277

  2. Amusing Ourselves until (Dis)appearing in La invención de Morel by Adolfo Bioy Casares

    Journal of Critical Studies in Language and Literature, Vol. 1, Núm. 4, pp. 72-78

  3. Analysis of teacher-student interaction in the joint solving of non-routine problems in primary education classrooms

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 24, pp. 1-13

  4. Apoyos para la Calidad de Vida de Escolares con y sin Discapacidad:: Revisión de Literatura

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 9, Núm. 2, pp. 327-349

  5. Are we training in sustainability in higher education? Case study: Education degrees at the university of Salamanca

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  6. Assessment of Kahoot’s employment in university teaching based on student considerations

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2020, Núm. 37, pp. 16-30

  7. Blended learning in tertiary education: Teachers' beliefs according to the technology acceptance model

    International Journal of Learning Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. 341-359

  8. Ciencia, palabra y manipulación (Thomas Mann, Carranque de Ríos y F. Núñez de Cepeda)

    Revista de folklore, Núm. 465, pp. 103-127

  9. Clima, orientación motivacional y diversión en futbolistas alevines

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 20, Núm. 79, pp. 507-520

  10. Climate Change Education: A proposal of a Category-Based Tool for Curriculum Analysis to Achieve the Climate Competence

    Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21

  11. Coccolithophore biodiversity controls carbonate export in the Southern Ocean

    Biogeosciences, Vol. 17, Núm. 1, pp. 245-263

  12. Comparative Eriksonian Psychocritical Analysis of Miss Cora by Julio Cortázar, and The Lame Pigeon by Eduardo Mendicutti

    International Journal of Comparative Literature and Translation Studies, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-9

  13. Concepciones de la geometría analítica en los libros de texto de secundaria y universidad en España durante el siglo XIX

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 45-65

  14. Conferencias de Historia de la educación en el programa de doctorado en educación de la Universidad de Salamanca

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 519-521

  15. Conferencias de excelencia del programa de Doctorado en Educación

    Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 26, pp. 272-275

  16. Conversación con Marc Depaepe. Historiador de la educación, Universidad Católica de Lovaina (Bélgica)

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 437-459

  17. Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-17

  18. Cuestiones biográficas acerca de fray Toribio de Benavente y bases de su formación intelectual

    Brigecio: revista de estudios de Benavente y sus tierras, Núm. 30, pp. 115-143

  19. Dependencia y adicción al smartphone de una muestra de jóvenes extremeños: diferencias por sexo y edad

    Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 17, pp. 35-53

  20. Digital identity levels in older learners: A new focus for sustainable lifelong education and inclusion

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 24, pp. 1-19