Publicaciones (14) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2014

  1. Autonomía en la interacción en resolución de problemas no rutinarios en aulas de primaria

    Investigación en Educación Matemática XVIII

  2. Características de lectura y escritura de población escolar en situación de protección

    Areté, Núm. 14, pp. 172-182

  3. Comprensión de textos. Dificultades, evaluación y ayudas

    Prevención en dificultades del desarrollo y del aprendizaje (Pirámide), pp. 205-222

  4. Comprensión de textos: conceptos básicos y avances en la investigación actual

    Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 20, pp. 83-103

  5. Connecting goals and actions during reading: The role of illustrations

    Reading and Writing, Vol. 27, Núm. 1, pp. 153-170

  6. Core academic language skills: An expanded operational construct and a novel instrument to chart school-relevant language proficiency in preadolescent and adolescent learners

    Applied Psycholinguistics, Vol. 36, Núm. 5, pp. 1077-1109

  7. Decoding and Reading Comprehension: A Meta-Analysis to Identify Which Reader and Assessment Characteristics Influence the Strength of the Relationship in English

    Review of Educational Research, Vol. 84, Núm. 1, pp. 74-111

  8. Does the detection of misunderstanding lead to its revision?

    Metacognition and Learning, Vol. 9, Núm. 3, pp. 265-286

  9. Effectiveness of cold and warm feedback in Task-Oriented Reading

    24th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse

  10. El papel de la lectura en las interacciones entre maestros y alumnos en las aulas griegas

    Nea Paideia, pp. 129-141

  11. Enfoques de intervención fonoaudiológica en las universidades del suroccidente colombiano

    Areté, Núm. 14, pp. 65-81

  12. Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-14

  13. Reasons for the collaborative difficulties between psychoeducational consultants and teachers: an exploratory analysis

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 2, pp. 278-309

  14. ¿Qué procesos promueve un profesor con un problema no rutinario?

    CEAM THALES 2014 : XV Congreso de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas: el sentido de las matemáticas. Matemáticas con sentido