Escuela de doctorado
LECTURA Y COMPRENSIÓN
Publicaciones (14) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
Autonomía en la interacción en resolución de problemas no rutinarios en aulas de primaria
Investigación en Educación Matemática XVIII
-
Características de lectura y escritura de población escolar en situación de protección
Areté, Núm. 14, pp. 172-182
-
Comprensión de textos. Dificultades, evaluación y ayudas
Prevención en dificultades del desarrollo y del aprendizaje (Pirámide), pp. 205-222
-
Comprensión de textos: conceptos básicos y avances en la investigación actual
Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 20, pp. 83-103
-
Connecting goals and actions during reading: The role of illustrations
Reading and Writing, Vol. 27, Núm. 1, pp. 153-170
-
Core academic language skills: An expanded operational construct and a novel instrument to chart school-relevant language proficiency in preadolescent and adolescent learners
Applied Psycholinguistics, Vol. 36, Núm. 5, pp. 1077-1109
-
Decoding and Reading Comprehension: A Meta-Analysis to Identify Which Reader and Assessment Characteristics Influence the Strength of the Relationship in English
Review of Educational Research, Vol. 84, Núm. 1, pp. 74-111
-
Does the detection of misunderstanding lead to its revision?
Metacognition and Learning, Vol. 9, Núm. 3, pp. 265-286
-
Effectiveness of cold and warm feedback in Task-Oriented Reading
24th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse
-
El papel de la lectura en las interacciones entre maestros y alumnos en las aulas griegas
Nea Paideia, pp. 129-141
-
Enfoques de intervención fonoaudiológica en las universidades del suroccidente colombiano
Areté, Núm. 14, pp. 65-81
-
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-14
-
Reasons for the collaborative difficulties between psychoeducational consultants and teachers: an exploratory analysis
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 2, pp. 278-309
-
¿Qué procesos promueve un profesor con un problema no rutinario?
CEAM THALES 2014 : XV Congreso de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas: el sentido de las matemáticas. Matemáticas con sentido