Departamento
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Publicaciones (155) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2017
-
A proposal of indicators for assessing the digital competence of 12 year olds: a model adapted from DIGCOM 2.0
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
-
A quantitative approach to pre-service primary school teachers’ attitudes towards collaborative learning with video games: previous experience with video games can make the difference
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 14
-
Acessibilidade, gênero e educação superior: Indicativos procedentes das investigações científicas
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 23, Núm. 4, pp. 607-622
-
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
-
Adaptación y validación del cuestionario: estilos de enseñanza (portilho/banas) en el contexto educativo español
Tendencias pedagógicas, Núm. 30, pp. 71-90
-
Análisis de contenido cualitativo: estudio de la satisfacción de los usuarios sobre la presentación de un nuevo medicamento en la salud pública
La Práctica de la investigación cualitativa: ejemplificación de estudios (Ludomedia), pp. 50-85
-
Análisis de contenido y análisis DAFO en una investigación cualitativa sobre la Musicoterapia en España
Atas do 6º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa: Investigação Qualitativa nas Ciências Sociais. Vol. 3
-
Análisis del proceso de comprensión lectora de los estudiantes desde el modelo construcción-integración
Perfiles educativos, Vol. 39, Núm. 157, pp. 181-197
-
Apego tecnológico y uso futuro de dispositivos móviles entre los estudiantes del máster de educación secundaria
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
-
Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP): evaluación desde la perspectiva de alumnos de Educación Primaria
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 35, Núm. 1, pp. 113-131
-
Aprendizaje de lengua extranjera con entornos b-learning: Estudiosobre la motivación en colegios colombianos en contexto vulnerable
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
-
Are researching skills taught in the practicum for the degree of early childhood education at Salamanca University?
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
-
Assessment of the dispositon of future secondary educaton teachers towards mobile learning
ACM International Conference Proceeding Series
-
Augmented reality and pedestrian navigation through its implementation in m-learning and e-learning: Evaluation of an educational program in Chile
Computers and Education, Vol. 111, pp. 1-17
-
Augmented reality in pedestrian navigation applied in a context of mobile learning: Resources for enhanced comprehension of science, Technology, engineering and mathematics
International Journal of Engineering Education, Vol. 33, Núm. 2, pp. 768-780
-
Australia’s supervising teachers: motivators and challenges to inform professional learning
Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 4, pp. 346-368
-
Chapter 7: Student Involvement in E-Assessment: A Practical Case of Empowerment through Assessment
Classrooms. Volume 1: Assessment Practices for Teachers and Student Improvement Strategies (Nova Science Publishers), pp. 109-128
-
Cincuenta palabras generatrices para el aprendizaje del código escrito de la lengua española. Adaptación del método de Paulo Freire a la edad infantil
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 29, pp. 81-102
-
Colaboración, métodos múltiples, confiabilidad: Problemáticas surgidas en la Conferencia Internacional de self-study en prácticas de formación docente - 2014
Studying Teacher Education, Vol. 13, Núm. 1, pp. 105-122
-
Collaborative learning and mobile devices: An educational experience in Primary Education
Computers in Human Behavior, Vol. 72, pp. 664-677