Artículos (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil

    Journal of Biological Education

  2. Analysis of the socioeconomic barriers in implementing public health measures to contain COVID-19 transmission in Pakistan: a DELPHI–DEMATEL-based approach

    Kybernetes, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1149-1170

  3. Aprendizaje de las matemáticas a través del cómic

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 101, pp. 57-64

  4. Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968

  5. Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability

    Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45

  6. Comparative Study of the Attitudes and Perceptions of University Students in Business Administration and Management and in Education toward Artificial Intelligence

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 6

  7. Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214

  8. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  9. Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21

  10. Emociones y autoeficacia del alumnado de Educación Secundaria ante contenidos de Biología y Geología

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 1, pp. 35-55

  11. Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  12. Exterior field of neutron stars: The singularity structure of vacuum and electrovac solutions

    Physical Review D, Vol. 108, Núm. 4

  13. Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context

    Mathematics Education Research Journal

  14. Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 12, pp. 33524-33541

  15. Impactos del COVID-19 en la salud mental en universitarios de Paraguay

    Psicoperspectivas, Vol. 22, Núm. 1, pp. 7-11

  16. La competencia digital docente en los maestros en formación: autoconstrucción de materiales digitales

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 4, pp. 135-150

  17. La formación continua a través del trabajo colaborativo entre profesores de diferentes áreas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 16-22

  18. La integración de los inmigrantes en la comunidad educativa: Objetivo número 15 del Pacto Mundial por una Migración Segura, Ordenada y Regular

    Matemáticas, Educación y Sociedad, Vol. 6, Núm. 3, pp. 1-17

  19. Los microbios, ¿buenos o malos?: el juego de mesa “Los microorganismos en nuestra vida”

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3202

  20. Manipulating Parallel and Perpendicular Multiphoton Transitions in H2 Molecules

    Physical Review Letters, Vol. 130, Núm. 14