Departamento
DIDÁCTICA DE LAS MATEMÁTICAS Y DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Artículos (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Analysis of the socioeconomic barriers in implementing public health measures to contain COVID-19 transmission in Pakistan: a DELPHI–DEMATEL-based approach
Kybernetes, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1149-1170
-
Aprendizaje de las matemáticas a través del cómic
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 101, pp. 57-64
-
Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968
-
Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability
Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45
-
Comparative Study of the Attitudes and Perceptions of University Students in Business Administration and Management and in Education toward Artificial Intelligence
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 6
-
Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214
-
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173
-
Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21
-
Emociones y autoeficacia del alumnado de Educación Secundaria ante contenidos de Biología y Geología
Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 1, pp. 35-55
-
Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14
-
Exterior field of neutron stars: The singularity structure of vacuum and electrovac solutions
Physical Review D, Vol. 108, Núm. 4
-
Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context
Mathematics Education Research Journal
-
Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 12, pp. 33524-33541
-
Impactos del COVID-19 en la salud mental en universitarios de Paraguay
Psicoperspectivas, Vol. 22, Núm. 1, pp. 7-11
-
La competencia digital docente en los maestros en formación: autoconstrucción de materiales digitales
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 4, pp. 135-150
-
La formación continua a través del trabajo colaborativo entre profesores de diferentes áreas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 16-22
-
La integración de los inmigrantes en la comunidad educativa: Objetivo número 15 del Pacto Mundial por una Migración Segura, Ordenada y Regular
Matemáticas, Educación y Sociedad, Vol. 6, Núm. 3, pp. 1-17
-
Los microbios, ¿buenos o malos?: el juego de mesa “Los microorganismos en nuestra vida”
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3202
-
Manipulating Parallel and Perpendicular Multiphoton Transitions in H2 Molecules
Physical Review Letters, Vol. 130, Núm. 14