Instituto
INSTITUTO UNIVERSITARIO DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Publicaciones (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
2-Hydroxyethyl methacrylate (2-HEMA) sensitization, a global epidemic at its peak in Spain?
Contact Dermatitis, Vol. 90, Núm. 5, pp. 507-513
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
-
A new frontier in dashboard design: Evaluating an innovative meta-modelling approach through expert insights
Expert Systems
-
Academic Program for the Relationship with Companies: An M-Learning Strategy to Promote University-Business Collaborations
International Journal of Information and Education Technology, Vol. 14, Núm. 1, pp. 81-91
-
Adoption and use factors of artificial intelligence and big data by citizens
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 2, pp. 227-246
-
Análisis de contenido en SPSS y KALPHA: Procedimiento para un Análisis Cuantitativo Fiable con la Kappa de Cohen y el Alpha de Krippendorff
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 30, pp. 125-142
-
Approximation to the economic cost of healthcare for hypertensive patients diagnosed with COVID-19
Frontiers in Public Health, Vol. 12
-
Assessing the Effectiveness of Textual Recommendations in KoopaML: A Comparative Study on Non-Expert Users' ML Pipeline Development
International Journal on Semantic Web and Information Systems, Vol. 20, Núm. 1
-
Autoconcepto físico y satisfacción corporal de los adolescentes con relación a la Educación Física escolar: revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 348-355
-
Comparing Journalistic Role Performance Across Thematic Beats: A 37-Country Study
Journalism and Mass Communication Quarterly, Vol. 101, Núm. 1, pp. 97-126
-
Competences Expected and Gained during the Teaching Practicum: Analysis of Three Competence Areas Affected during the Pandemic
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning
Reflective Practice, Vol. 25, Núm. 3, pp. 406-425
-
Cross-cultural adaptation and validation of the Spanish version of the Exercise and Eating Disorders Questionnaire
Mental Health and Physical Activity, Vol. 26
-
Cómo afecta la inteligencia artificial generativa a los procesos de evaluación
Cuadernos de pedagogía, Núm. 549
-
Cómo los comportamientos de transgresión social queer influyen en las audiencias
Perspectivas de la comunicación, Vol. 17, Núm. 1
-
Data visualization and domain knowledge: Insights through focus groups of researchers in Spain
Computers in Human Behavior, Vol. 155
-
Del mundinovi al Cinefluo: Explorando la cultura visual inmersiva en españa (1734-1908)
Nuevo mundo, mundos nuevos, Núm. 24
-
Developing culturally responsive school leaders in Ireland and Spain. The evolving role of professional development
Irish Educational Studies
-
Editorial: Las dimensiones globales en los procesos de formación y profesionalización de la función docente. Hacia los modelos y programas «regionales» de profesionalización de profesores en el contexto internacional
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 11-22
-
Ejes estructurantes de la innovación educativa en contextos tecnológicos. Descripción y análisis desde la Teoría Fundamentada (TF)
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 273-283