Publicaciones (285) Publicaciones de Juan José Igartua Perosanz

2023

  1. Does Internet Use Promote Subjective Well-Being? Evidence from the Different Age Groups Based on CGSS 2017 Data

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 4

  2. Efectos de la modalidad de presentación de un mensaje de educación-entretenimiento de prevención del VIH

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 55, pp. 73-82

  3. New Technologies to Quit Smoking. Analysis of Mobile Applications Available for iPhone

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 764-771

  4. Personal narratives to improve attitudes towards stigmatized immigrants: A parallel-serial mediation model

    Group Processes and Intergroup Relations, Vol. 26, Núm. 1, pp. 96-119

  5. The Association of Internet Use with Subjective Well-Being: An Empirical Study Based on CGSS 2017

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 814-822

  6. Uses of Facebook and academic procrastination in general studies students at a Peruvian university

    JOTSE, Vol. 13, Núm. 2, pp. 461-479

  7. Usos sociales, beneficios socioeconómicos e indicadores en el patrimonio cultural: un estudio correlacional

    HiSTOReLo. Revista de historia regional y local, Vol. 15, Núm. 32, pp. 282-312

  8. “It Happened to Me and It’s Serious”: Conditional Indirect Effects of Infection Severity Narrated in Testimonial Tweets on COVID-19 Prevention

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 13

2022

  1. El efecto de la similitud actitudinal con el protagonista de mensajes testimoniales para mejorar la percepción social de la Inteligencia Artificial

    V Congreso Internacional de la Sociedad Científica Española de Psicología Social

  2. El efecto de la similitud con el protagonista de una narración audiovisual de educación-entretenimiento para reducir la xenofobia. Evidencias empíricas procedentes de tres países europeos

    VIII Congreso Internacional de la AE-IC. ´Comunicación y ciudad conectada´

  3. Entertainment-education and HIV-AIDS prevention. Moderating and mediating processes

    Cuadernos.Info, Núm. 51, pp. 268-287

  4. Estrategias de educación-entretenimiento para reducir la xenofobia. El efecto de la similitud con el protagonista

    V Congreso Internacional de la Sociedad Científica Española de Psicología Social

  5. Estrategias de persuasión narrativa para mejorar la percepción social de la IA. El papel de la similitud actitudinal entre el personaje y audiencia

    VIII Congreso Internacional de la AE-IC. ´Comunicación y ciudad conectada´

  6. La investigación iberoamericana sobre comunicación política desde la teoría del encuadre: (2015-2019)

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 39, pp. 124-155

  7. La teoría del "framing" en la investigación iberoamericana sobre comunicación política

    "Framing" y política: aportaciones empíricas desde Iberoamérica (Tirant Humanidades), pp. 57-98

  8. Personal Migrant Stories as Persuasive Devices: Effects of Audience– Character Similarity and Narrative Voice

    Journal of Social and Political Psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 21-34