María Jesús
Sánchez Manzano
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (62) Publicaciones de María Jesús Sánchez Manzano
2023
-
Improving motivation and continuous assessment in engineering classrooms through Student Response Systems
SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings
-
Using Technology to Teach/Learn Mathematics, How Are we as Teachers Fostering Mathematics Education Mobility?
SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings
-
¿Influyen los ODS en nuestras emociones?
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 333-349
2022
-
Asistente-Lectura-Fácil-INICO: una aplicaciónde ayuda para la adaptación a lectura fácil
Transformación digital para una educación inclusiva: libro de actas, 20, 21 y 22 de octubre de 2021
-
Comparison of the context provision and imagination elicitation approaches to learning emotional vocabulary
Language Teaching Research
-
Innovación en la enseñanza de la lengua inglesa: inclusión de Objetivos de Desarrollo Sostenible
Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 269-278
-
What are EFL learners' perceptions and emotions regarding their intercultural competence?
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
2020
-
Acculturation through Code-Switching Linguistic Analysis in Three Short-Stories: “Invierno”, “Nilda” and “The Pura Principle” (Díaz 2012)
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 61, pp. 59-79
-
Code-Switching, Language Emotionality and Identity in Junot Díaz’s “Invierno”
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 2, pp. 99-118
-
Emotion(less) textbooks? An investigation into the affective lexical content of EFL textbooks
System, Vol. 93
-
Emotions as a linguistic category: perception and expression of emotions by Spanish EFL students
Language, Culture and Curriculum, Vol. 33, Núm. 3, pp. 274-289
-
Relationship between code-switching and emotional identity in Junot Diaz’s short stories
Literatura y lingüística, Núm. 42, pp. 91-117
2018
-
La reinvención del rol del estudiante de educación de grado 10, para la sociedad globalizada, aportes desde el pensamiento complejo
Plumilla Educativa, Vol. 22, Núm. 2, pp. 13-38
-
Superhero's other power: Motivate students with difficulties
ACM International Conference Proceeding Series
2017
-
Using quizzes to assess and enhance learning of english as a foreign language
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 323-339
2016
-
Adaptación del léxico del inglés a las necesidades de los estudiantes
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 32, pp. 133-152
-
Assessing EFL Learners' Ability to Express Emotions Linguistically as a Means of Improving their Communication Skills and Cultural Literacy
International Conference on Language and Emotion
-
Optimization of Time in Classroom Listening Comprehension Tasks
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 53, pp. 67-79
-
The effect of multiple encounters in contextualized learning
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 25, pp. 49-62
2015
-
Distance tutorials with Skype
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 67, Núm. 4, pp. 141-152