Publicaciones (62) Publicaciones de María Jesús Sánchez Manzano

2023

  1. Improving motivation and continuous assessment in engineering classrooms through Student Response Systems

    SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings

  2. Using Technology to Teach/Learn Mathematics, How Are we as Teachers Fostering Mathematics Education Mobility?

    SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings

  3. ¿Influyen los ODS en nuestras emociones?

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 333-349

2022

  1. Asistente-Lectura-Fácil-INICO: una aplicaciónde ayuda para la adaptación a lectura fácil

    Transformación digital para una educación inclusiva: libro de actas, 20, 21 y 22 de octubre de 2021

  2. Comparison of the context provision and imagination elicitation approaches to learning emotional vocabulary

    Language Teaching Research

  3. Innovación en la enseñanza de la lengua inglesa: inclusión de Objetivos de Desarrollo Sostenible

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 269-278

  4. What are EFL learners' perceptions and emotions regarding their intercultural competence?

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

2017

  1. Using quizzes to assess and enhance learning of english as a foreign language

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 323-339

2016

  1. Adaptación del léxico del inglés a las necesidades de los estudiantes

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 32, pp. 133-152

  2. Assessing EFL Learners' Ability to Express Emotions Linguistically as a Means of Improving their Communication Skills and Cultural Literacy

    International Conference on Language and Emotion

  3. Optimization of Time in Classroom Listening Comprehension Tasks

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 53, pp. 67-79

  4. The effect of multiple encounters in contextualized learning

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 25, pp. 49-62

2015

  1. Distance tutorials with Skype

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 67, Núm. 4, pp. 141-152