Departamento
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Artículos (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
Addressing suicide risk according to different healthcare professionals in Spain: A qualitative study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 10
-
Análisis psicométrico de una escala para evaluar las competencias específicas en tutoría y orientación educativa
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 52-70
-
Building a theoretical framework for autism spectrum disorders screening instruments in Europe
Child and Adolescent Mental Health, Vol. 23, Núm. 4, pp. 359-367
-
Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment
Quality and Quantity, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2455-2468
-
Competencias procedimentales para elaborar resúmenes escritos: el caso de los estudiantes de la Facultad de Educación de la Universidad de Salamanca
Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 23, Núm. 77, pp. 505-525
-
Computational Thinking between Philosophy and STEM - Programming Decision Making Applied to the Behavior of 'Moral Machines' in Ethical Values Classroom
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 13, Núm. 1, pp. 20-29
-
Design of a perceived quality scale in orthopaedic surgery education
Journal of Healthcare Quality Research, Vol. 33, Núm. 2, pp. 101-104
-
Diminished false memory in adults with autism spectrum disorder: Evidence of identify-to-reject mechanism impairment
Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 45, pp. 51-57
-
Educación sexual en la formación de alumnos de la carrera Educación Media Mención Ciencias Sociales en la Universidad Autónoma de Santo Domingo (UASD): uso de las TIC para su enseñanza
3 c TIC: cuadernos de desarrollo aplicados a las TIC, Vol. 7, Núm. 1, pp. 1-12
-
El Congreso AIDIPE2017, XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: Interdisciplinaridad y Transferencia
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 19, Núm. 1, pp. 41-51
-
El Programa DOCENTIA:: Fundamentos, Desarrollo e Implicaciones
Revista de educación y derecho = Education and law review, Núm. 17
-
El Rol de los Factores Personales y Familiares en la Autodeterminación de Jóvenes con Discapacidad Intelectual
Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 75-83
-
El proceso de Bolonia y la admisión a la universidad: La realidad del sistema universitario español en perspectiva comparada
Revista española de educación comparada, Núm. 32, pp. 169-180
-
Estudio psicométrico de un cuestionario para medir la competencia digital de estudiantes universitarios (CODIEU)
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 19, Núm. 3, pp. 69-81
-
Evaluación de factores relacionados con la eficacia escolar en PISA 2015. Un análisis multinivel
Revista de educación, Núm. 379, pp. 56-84
-
Evaluating Intercultural sensibility in compulsory secondary education: The case of salamanca (Spain)
Journal of Information Technology Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 1-15
-
Experimental evaluation of emotional development programmes for teachers in Secondary Education
Anales de psicología, Vol. 34, Núm. 1, pp. 68-76
-
How and for how long is literacy taught in early childhood education? A multiple-case study of the classroom practices of seven teachers
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 26, Núm. 5, pp. 738-759
-
ICT-mediated education in youth and adult literacy programs in the Dominican Republic: An approach to the state of the art
Texto Livre, Vol. 11, Núm. 3, pp. 131-153
-
Influencia de las habilidades lingüísticas en las estrategias lectoras de estudiantes sordos
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-19