Artículos (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. Addressing suicide risk according to different healthcare professionals in Spain: A qualitative study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 10

  2. Análisis psicométrico de una escala para evaluar las competencias específicas en tutoría y orientación educativa

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 52-70

  3. Building a theoretical framework for autism spectrum disorders screening instruments in Europe

    Child and Adolescent Mental Health, Vol. 23, Núm. 4, pp. 359-367

  4. Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment

    Quality and Quantity, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2455-2468

  5. Competencias procedimentales para elaborar resúmenes escritos: el caso de los estudiantes de la Facultad de Educación de la Universidad de Salamanca

    Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 23, Núm. 77, pp. 505-525

  6. Computational Thinking between Philosophy and STEM - Programming Decision Making Applied to the Behavior of 'Moral Machines' in Ethical Values Classroom

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 13, Núm. 1, pp. 20-29

  7. Design of a perceived quality scale in orthopaedic surgery education

    Journal of Healthcare Quality Research, Vol. 33, Núm. 2, pp. 101-104

  8. Diminished false memory in adults with autism spectrum disorder: Evidence of identify-to-reject mechanism impairment

    Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 45, pp. 51-57

  9. Educación sexual en la formación de alumnos de la carrera Educación Media Mención Ciencias Sociales en la Universidad Autónoma de Santo Domingo (UASD): uso de las TIC para su enseñanza

    3 c TIC: cuadernos de desarrollo aplicados a las TIC, Vol. 7, Núm. 1, pp. 1-12

  10. El Congreso AIDIPE2017, XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: Interdisciplinaridad y Transferencia

    Education in the knowledge society (EKS), Vol. 19, Núm. 1, pp. 41-51

  11. El Programa DOCENTIA:: Fundamentos, Desarrollo e Implicaciones

    Revista de educación y derecho = Education and law review, Núm. 17

  12. El Rol de los Factores Personales y Familiares en la Autodeterminación de Jóvenes con Discapacidad Intelectual

    Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 75-83

  13. El proceso de Bolonia y la admisión a la universidad: La realidad del sistema universitario español en perspectiva comparada

    Revista española de educación comparada, Núm. 32, pp. 169-180

  14. Estudio psicométrico de un cuestionario para medir la competencia digital de estudiantes universitarios (CODIEU)

    Education in the knowledge society (EKS), Vol. 19, Núm. 3, pp. 69-81

  15. Evaluación de factores relacionados con la eficacia escolar en PISA 2015. Un análisis multinivel

    Revista de educación, Núm. 379, pp. 56-84

  16. Evaluating Intercultural sensibility in compulsory secondary education: The case of salamanca (Spain)

    Journal of Information Technology Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 1-15

  17. Experimental evaluation of emotional development programmes for teachers in Secondary Education

    Anales de psicología, Vol. 34, Núm. 1, pp. 68-76

  18. How and for how long is literacy taught in early childhood education? A multiple-case study of the classroom practices of seven teachers

    European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 26, Núm. 5, pp. 738-759

  19. ICT-mediated education in youth and adult literacy programs in the Dominican Republic: An approach to the state of the art

    Texto Livre, Vol. 11, Núm. 3, pp. 131-153

  20. Influencia de las habilidades lingüísticas en las estrategias lectoras de estudiantes sordos

    Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 8, Núm. 1, pp. 1-19