Publicaciones (150) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Generalization strategies and representations used by final-year elementary school students

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 1, pp. 23-43

  2. Theoretical-methodological approaches and textbook design: analysis of arithmetic word problems in Spanish textbooks

    European Journal of Psychology of Education

2023

  1. An Individual Work Plan to Influence Educational Learning Paths in Engineering Undergraduate Students

    Springer Proceedings in Mathematics and Statistics

  2. Aprendizaje de las matemáticas a través del cómic

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 101, pp. 57-64

  3. Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability

    Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45

  4. Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214

  5. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  6. Design, Development, and Evaluation of an Intervention in Terms of Teaching/Learning Practices of Curricular Units of Differential and Integral Calculus in Engineering Degrees

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1320-1328

  7. Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21

  8. El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15

  9. Estadística y ODS: una relación necesaria

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367

  10. Flexibilidad en la resolución de problemas realistas con distinto razonamiento por futuros maestros

    Renovación pedagógica y formación del profesorado en competencias para una educación sostenible (Dykinson), pp. 892-912

  11. Generalization: strategies and representations used by sixth to eighth graders in a functional context

    Mathematics Education Research Journal

  12. La Real Academia Militar de Matemáticas de Zamora (1789-1808)

    Instituto de Estudios Zamoranos "Florián de Ocampo"

  13. La formación continua a través del trabajo colaborativo entre profesores de diferentes áreas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 16-22

  14. What Competencies and Capabilities Identify a Good Teacher? Design of an Instrument to Measure Preservice Teachers’ Perceptions

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8

  15. ¿Dibujamos la solución de un problema?

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 68-74

2022

  1. A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  3. Análisis de la flexibilidad en la resolución de problemas realistas por futuros maestros

    XXV Investigación en Educación Matemática