Publications (166) Fernando Martínez Abad publications

2022

  1. Competencia Informacional Observada y Auto-percibida en docentes y futuros docentes y su relación con variables socio-demográficas

    Revista de educación, Núm. 396, pp. 35-64

  2. Contextual effect of school SES on reading performance: a comparison between countries in the European Union

    Compare, Vol. 52, Núm. 4, pp. 674-688

  3. Determinants of Adherence to a “GRADIOR” Computer-Based Cognitive Training Program in People with Mild Cognitive Impairment (MCI) and Mild Dementia

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 6

  4. Examining the Relationship between the Dimensions of the Climate‐Change Competence (C3): Testing for Mediation and Moderation

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3

  5. Exploring factors influencing pre-service and in-service teachers´ perception of digital competencies in the Chinese region of Anhui

    Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 9, pp. 12469-12494

  6. Incentivos en el aula universitaria: Una experiencia innovadora para aumentar la motivación y la participación de los estudiantes

    Innovación Docente e Investigación en Educación: Experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 689-698

  7. Preferencias de estilos de aprendizaje en el alumnado español de entre 11 y 15 años

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 589-606

  8. The Effectiveness of GRADIOR: A Neuropsychological Rehabilitation Program for People with Mild Cognitive Impairment and Mild Dementia. Results of a Randomized Controlled Trial After 4 and 12 Months of Treatment

    Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 86, Núm. 2, pp. 711-727

  9. Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain

    European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 303-319