INGENIERÍA INFORMÁTICA
PhD school
Susana
Olmos Migueláñez
Profesora Titular de Universidad
2025
-
Aprendizaje activo y juegos en la formación docente: promoviendo promoviendo ciudadanía activa, igualdad e inclusión ciudadanía activa, igualdad e inclusión
Investigación educativa en red frente a los desafíos de la educación (Octaedro), pp. 61-73
2024
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778
2023
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
2021
-
A cross-cultural study on the influence of cultural values and teacher beliefs on university teachers’ information and communications technology acceptance
Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 2, pp. 1271-1297
-
Retos de la educación post-pandemia: Libro de actas: II Conferencia Internacional de Investigación en Educación
Universidad de Salamanca
2019
-
Break the walls! Second-Order barriers and the acceptance of mLearning by first-year pre-service teachers
Computers in Human Behavior, Vol. 95, pp. 158-167
-
Cultural values and technology adoption: A model comparison with university teachers from China and Spain
Computers and Education, Vol. 133, pp. 69-81
-
Exploring the unknown: The effect of resistance to change and attachment on mobile adoption among secondary pre-service teachers
British Journal of Educational Technology, Vol. 50, Núm. 5, pp. 2433-2449
2017
-
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
-
Apego tecnológico y uso futuro de dispositivos móviles entre los estudiantes del máster de educación secundaria
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
-
Assessment of the dispositon of future secondary educaton teachers towards mobile learning
ACM International Conference Proceeding Series
-
Interdisciplinaridad y transferencia: Actas I Encuentro de doctorados e investigadores noveles
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
-
MLearning and pre-service teachers: An assessment of the behavioral intention using an expanded TAM model
Computers in Human Behavior, Vol. 72, pp. 644-654
-
Motivación e innovación: Aceptación de tecnologías móviles en los maestros en formación
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 20, Núm. 2, pp. 273-292
-
¿Utilizarán los futuros docentes las tecnologías móviles?: validación de una propuesta de modelo TAM extendido
RED: revista de educación a distancia, Núm. 52
2016
-
Assessment of pre-primary education pre-service teachers dispositional resistance to change using RCS
ACM International Conference Proceeding Series
-
Do mobile technologies have a place in universities? The TAM model in higher education
Handbook of Research on Mobile Devices and Applications in Higher Education Settings (IGI Global), pp. 25-52
-
Enjoyment, resistance to change and mlearning acceptance among pre-service teachers
ACM International Conference Proceeding Series
-
Informal tools in formal contexts: Development of a model to assess the acceptance of mobile technologies among teachers
Computers in Human Behavior, Vol. 55, pp. 519-528