Publicacións (58) Publicacións de Ramiro Durán Martínez

2024

  1. Generic competences for end-of-degree projects in teacher education: students’ and university teachers’ perceptions

    Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 30, pp. 177-192

2023

  1. Bilingual education and attention to diversity: Key issues in primary education teacher training in Spain

    Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools (IGI Global), pp. 155-185

  2. Catering for diversity in CLIL teaching: a lesson based on learning menus

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 499-510

  3. Estrategias para atender a la diversidad en el aula bilingüe: una propuesta basada en los ODS

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 313-331

2022

  1. Los ODS en la enseñanza bilingüe desde un planteamiento inclusivo

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 239-249

  2. Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain

    European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 303-319

2020

  1. Key issues in teachers’ assessment of primary education bilingual programs in Spain

    International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 23, Núm. 2, pp. 170-183

  2. The teaching profession in XXIst Century Spain described through teacher testimonies

    History of Education & Childrens Literature, Vol. XV, Núm. 1, pp. 737-751

  3. The teaching profession in xxist century spain described through teacher testimonies

    History of Education and Children's Literature, Vol. 15, Núm. 1, pp. 737-751

  4. ¿Es inclusiva la enseñanza bilingüe? Análisis de la presencia y apoyos en los alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 65-82

2019

  1. La inclusión educativa en los programas bilingües de educación primaria: un análisis documental

    Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 2, pp. 589-604

  2. The human factor in primary bilingual programs: the management teams’ perspective

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 31, pp. 131-145

2017

  1. Approaching Erasmus students’ intercultural communicative competence through their socialisation patterns

    Journal of English Studies, Núm. 15, pp. 89-106

  2. Estrategias docentes de apoyo a alumnos con NEE en centros bilingües de educación primaria

    Liderazgo y empoderamiento docente, nuevos retos de la educación inclusiva en la sociedad del conocimiento: XIII Congreso Internacional XXXIII Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva

  3. Goretti García Morales, María Isabel González Cruz, Carmen Isabel Luján García and María Jesús Rodríguez Medina. 2016. La presencia del inglés en la publicidad televisiva española (2013-2015). Madrid: Síntesis. 143 pp. ISBN: 978-84-9077-264-5 res.

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 39, Núm. 1, pp. 273-277

2016

  1. A regional assessment of bilingual programmes in primary and secondary schools: the teachers' views

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 25, pp. 79-92

  2. The Impact of an Erasmus Placement in Students’ Perception of their Intercultural Communicative Competence

    Journal of Intercultural Communication Research, Vol. 45, Núm. 4, pp. 338-354

  3. Un análisis comparativo entre las percepciones del profesorado novel y experto sobre los programas escolares bilingües

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 28, Núm. 4, pp. 753-770